Cel jej działania to zapoznanie uczniów z pojęciem „autyzm”, charakterystycznymi cechami, jakie występują u osób z tym zaburzeniem oraz rozbudzenie tolerancji wobec rówieśników, którzy inaczej się rozwijają i postrzegają świat. W trakcie zajęć uczniowie, poprzez różne ćwiczenia, mogli poczuć przez chwilę to, w jaki sposób świat odbierają ich koledzy i koleżanki ze spektrum autyzmu.
Zaproponowane zadania cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczniowie z zaangażowaniem przystąpili do działań. Obejrzeli również krótki film, który także bardzo ich zainteresował.
Na koniec ułożyli puzzle, z których powstały obrazki dotyczące świadomości autyzmu. Za zaangażowanie w wykonywanie różnych zadań i na znak solidarności z uczniami ze spektrum autyzmu otrzymali niebieskie serduszka.
Teraz już wiedzą, że autyzm to nie choroba, a odmienność nie jest straszna, jeśli postaramy się ją zrozumieć.
„Każdy z nas ma autyzm – od czasu do czasu, autystycy mają go na całe życie”.