Trzydniowa wycieczka klas 8i, 8h, 8b i 8a – projekt „Poznaj Polskę”

Agnieszka Michalak
23 listopada, 2022
W dniach od 8 do 10 listopada uczniowie klas 8i, 8h, 8b i 8a pod opieką pani Ewy Mularczyk, pani Agnieszki Michalak i pani Bernardety Witczak, uczestniczyli w trzydniowej wycieczce ,,Szlakiem polskiego renesansu” w ramach projektu ,,Poznaj Polskę”.

Najpierw pojechaliśmy do Łodzi. Tu spacerowaliśmy słynną ulicą Piotrkowską i zwiedziliśmy wielokulturowy obszar tego przemysłowego miasta.

Kolejnym miastem był Piotrków Trybunalski, gdzie zapoznaliśmy się z jego historią i architekturą. Dodatkowo zwiedziliśmy opactwo cystersów w Sulejowie – piękny kościół, pozostałe ruiny i jego podziemną wystawę.

W drugim dniu udaliśmy się najpierw do Kazimierza Dolnego, który zachwycił nas piękną renesansową architekturą. Mieliśmy też okazję trochę się powspinać na Górę Trzech Krzyży, skąd obejrzeliśmy piękną nadwiślańską panoramę tego miasteczka. Następnie udaliśmy się do Nałęczowa, aby zwiedzić Muzeum Stefana Żeromskiego oraz pospacerować po Parku Zdrojowym. Następnym miejscem na trasie naszej wycieczki było miasto Puławy, gdzie zwiedziliśmy zespół pałacowo – parkowy rodziny Czartoryskich.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od Sandomierza, będącego historycznym zespołem architektoniczno-krajobrazowym. Choć Sandomierz przywitał nas deszczem, byliśmy pod wrażeniem architektury Ratusza Sandomierskiego – jednego z najpiękniejszych renesansowych ratuszy w Polsce. Ostatnim punktem wycieczki był ,,Dom Jana Długosza”, w którym obejrzeliśmy bogaty zbiór Muzeum Diecezjalnego.

Podczas wycieczki mieliśmy wymarzoną polską złotą jesień, tylko ostatni dzień pokropił nas deszczem. Zakwaterowani byliśmy w hotelu, w którym serwowano nam pyszne obiadokololacje i śniadania w stylu szwedzkiego stołu.

Do domu wróciliśmy późnym wieczorem – przywieźliśmy pamiątki, zdjęcia i mnóstwo wspomnień z tych pięknie spędzonych dni.

Agnieszka Michalak

Kontakt

Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 1 we Wrześni im. 68. Wrzesińskiego Pułku Piechoty