Warsztaty językowe w Londynie: 26.02-04.03.2023 r.

Agnieszka Gościniak and Anna Stanisławska
9 marca, 2023
    All good things must come to an end – Wszystko, co dobre, szybko się kończy…

Tak zgodnie twierdzą uczestnicy warsztatów językowych, które odbyły się w dniach 26.02.-04.03.20023 r. w Londynie. Dzięki wyjazdowi uczniowie SSP nr 1 we Wrześni, pod opieką pani Agnieszki Gościniak oraz pani Ani Stanisławskiej, mieli niezwykłą okazję zwiedzić stolicę Wielkiej Brytanii, ale także doskonalić umiejętności językowe.

Nasz pobyt w Londynie był jak zwykle bardzo intensywny i emocjonujący. W ciągu zaledwie kilku dni udało nam się zwiedzić Westminster Abbey, St. Paul’s Cathedral, British Museum, Natural History Museum oraz Science Museum. Mieliśmy okazję podziwiać piękne widoki z London Eye, zobaczyć “Słoneczniki” Van Gogh’a w National Gallery oraz posłuchać debaty polityków w Houses of Parliament. Nie zabrakło także spaceru po parkach londyńskich, jak St. James’s Park czy Kensington Gardens. Zobaczyliśmy zmianę warty przed Buckhingam Palace, obejrzeliśmy klejnoty królewskie oraz miejsce egzekucji wielu członków rodzin królewskich w Tower of London. A dla fanów Harry’ego Potter’a cudowną atrakcję stanowił wyjazd do studia filmowego Harry Potter Warner Bros Studio. Poza tym mieliśmy sposobność zobaczyć the Globe, czyli teatr Szekspira oraz miejsce, gdzie przebiega południk zerowy w Londynie.

Poruszanie się po Londynie nie stanowiło dla nas problemu. Mieliśmy do wyboru nasz wygodny autokar, metro, kolejki naziemne, charakterystyczne double-deckers oraz clippers – łodzie/katamarany służące do przewozu ludzi po Tamizie.

Jeśli chodzi o kulinarne przeżycia, to mogliśmy skosztować full English breakfast na promie, a także słynne fish&chips. Odwiedziliśmy dzielnicę China Town, gdzie spróbowaliśmy tamtejszych smakołyków.

Przez cały czas trwania warsztatów nasi uczniowie intensywnie doskonalili swoje umiejętności językowe. Zwiedzając liczne obiekty, słuchali wyłącznie angielskich przewodników, zadawali im pytania, rozmawiali w języku angielskim ze swoimi rodzinami goszczącymi. Musieli także radzić sobie w sklepach czy restauracjach, zamawiając posiłek. Całość uzupełniły ćwiczenia językowe oraz praca z zeszytem ćwiczeń podczas zwiedzania.

Podsumowując cały wyjazd, był on z pewnością fantastyczną przygodą, a także niezapomnianym przeżyciem.

Anna Stanisławska, Agnieszka Gościniak

Kontakt

Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 1 we Wrześni im. 68. Wrzesińskiego Pułku Piechoty